Egypt v roce 2008

Deníček - 4. až 6. den

4. den 3.5.2008: Snídaně v 7, opět stejná. Jedeme mikrobusem do Gízy na pyramidy. Zaskakuje nás jejich velikost. Kupujeme lístky do areálu a do Velké pyramidy. Po 20 minutách od otevření již nemají lístky, takže zatím máme výklad od egyptoložky Hanky a pak jdeme znovu zkusit ty lístky. Jsme úspěšní a lezeme po schodech do pyramidy. Je to úzká chodba, dost strmá a je tady vedro a velmi těžký vzduch. Dolezeme do pohřební místnosti, je tady jako v prádelně, kolem sedí turisti a meditují "Óhm". Jako ukázka dobrý. Potom jdeme přes pohřebiště k dalším pyramidám a směřujeme ke Sfinze. Přímo k ní se nesmí, ale je krásně vidět. Poté se přesouváme k pyramidám v Sakaře a do Dahshuru, kde lezeme do červené - tam je smrad k nevydržení. Zkušení říkají, že je to čpavek. V pohřební místnosti jsou snad několik let ukryté hermelíny. Nasedáme do busu a jedeme k lomené pyramidě, kterou začali stavět a zjistili, že je pod špatným úhlem, tak to v polovině změnili - tudíž lomená. Vracíme se zpět do Caira, jdeme něco nakoupit, jíme v Hardees, metrem se přesouváme na nádraží a odtud jedeme vlakem do Asuánu. Na nástupišti nám Marek rozdal lístky a zjistil, že jeden člověk chybí. Začalo pátrání, vlak měl jet za 5 minut a najednou se vynořil Václav, úplně zelenej. Nastoupili jsme do dvou vagonů a za chvíli si to Václav přihasil s flaškou ferneta v ruce, prej vagon č. 7 zdraví 5! Marek se kácel - tady se za to zavírá do vězení!!
5.den 4.5.2008: Je 9 ráno a stále jedeme vlakem - docela se to hrabe. Do Asuánu jsme přijeli až ve 12h. Ubytovali se a jedeme lodí na Kitcherův ostrov, kde je botanická zahrada, pak nabíráme 2 nubijce a jedeme na ostrov Elefantina, který procházíme a pak jsme pozvaní od kapitána na čaj - pochopitelně za dárečky. Večer jdeme trénovat smlouvání na bazar.
6.den 5.5.2008: Vstáváme na 3.30. Čeká nás mikrobus, který je plný i v uličkách. Já sedím na kole, vůbec se nedá pohnout, jedeme na Abu Simbel. Pak se přesouváme na přeradu a nakonec na ostrov, kam jsou přesunuty chrámy z ostrova Philae. Cestou zpět se stavíme v lomu, kde je nedokončený obelisk. Je vedro - Marek vyhodil číslo 38, ale my víme, že to je "informace pro skupinu". Večer jdeme s Peťou opět trénovat na bazar. Ještě zajdeme na místní hamburger a jdeme spát. V noci je někde pod námi diskotéka do 5 ráno a hned potom nastupují "meluzíni". V pokoji je pěkných 29 stupňů.