Egypt v roce 2008

Deníček - 13. až 15. den

13.den 12.5.2008: Dnes je ve snídani změna - je omeleta. S vojenským konvojem přejíždíme na Sinaj, to nám zabere celý den. Ve 22.30 přijíždíme pod Mojžíšovu horu, do 1.00 sedíme v restauraci a pak vyrážíme do hory. Máme s sebou průvodce, který jde jen v opánkách, když už hodně zakopává, tak si začne svítit mobilem. Ve 3.36 už sedíme v čajovně těsně pod vrcholem, spíme tak hodinu a jdeme čekat do fronty na východ slunce.
14.den 13.5.2008: Slunce vychází před 6h. Jsou tady davy lidí z celého světa. Nějaká skupina černochů zpívá gospely - nádhera. Scházíme dolů do kláštera Svaté Kathariny, který stále funguje. Pak přejíždíme zpět do Káhiry, sprchujeme se a jdeme na košeri. Jdeme s mokrýma vlasama a pořád nás někdo oslovuje. Marek nám vysvětlí, že ty mokrý vlasy znamenají, že je člověk právě po sexu. Večer máme domluvenou šíšu, ale zaspali jsme, takže nic.
15.den 14.5.2008: V 8.30 je nástup do taxíků a jedeme k citadele, pak jdeme do Alabastrové mešity a mešit Al Rifai a Sultána Hassana. Potom nám Marek připravil adrenalin v podobě cesty islámskou čtvrtí. Rozchod máme na bazaru. Ale zvolili jsme nejdříve oběd a potom suvenýry. Bazar je obrovský, smlouváme co to dá. Říkáme, že máme poslední peníze. Zpátky jedeme opět taxíkem. Ještě sprcha, večeře, pivo a v 1,00 odjíždíme na letiště a hurá do Čech.