Peruánské putování v roce 2005

Deníček - 4. až 6. den

4. den: Tento hostel (kde nám odlehčili zátěž o Peťi kalhoty a mé tričko) máme na dva dny (25Sol/1den), ráno jdeme prohlédnout město a do muzea. Vstup 11Sol, student 5,50Sol, foťák 4 Sol.Jsou zde vyuzené mumie, fotky z Nazcy, keramika. Na trhu jsme koupili 1kg mandarinek/1 sol, 6 housek -0,70Sol, salám- 9 Sol, z toho jsme usoudili, že budeme chodit do hospody. V restauracích mají menu za 2 Soly ( polévka, hlavní jídlo a džus). Máme s sebou z Čech polévky, ale za celou dobu pobytu jsme nesehnali bombu na vaření. Vyrážíme taxíkem (4Soly) do sousední vesnice Huacachina – 4km, kde jsou písečné duny a laguna. Půjčujeme si prkno- (taková fošna se suchými zipy) a drápeme se za pravého poledne na dunu. Zatáčet se na tom nedá, ale jinak bezva. Písek máme všude. Ještě jsme ochutnali místní pivo a Pisco sour- je to brandy, místní kořalka, citron, cukr a bílek- dávám si to skoro všude, je to opravdu dobré. Zpět do Icy jedeme takovou divnou tříkolkou a na večer chystáme zkoumání nočního života, ale ještě chvilku poležíme na hostelu. Poleželi jsme do rána. Carusošou bylo do 5.00.

5.den: Ráno jsme zabalili bágly, dali je do úschovy ( v každém hotelu nechávají bezplatně baťohy) a šli na náměstí na snídani a potom do muzea Dr. Cabrerry, který objevil a nastřádal kameny s rytinami prý z předkolumbovské doby. Jsou na nich rytiny obrazců z Nazcy, různé operace, brontosauři, vznik světadílů a homosexuální praktiky. Vstup 10Sol. Před muzeem nás oslovil nějaký člověk v pouštním oblečení, představil se nám jako synovec Dr. Cabrerry a vzal nás k sobě domů. Bylo to v tom samém domě jako muzeum, měl příšernou šoustku, moc neuklízel, prý byl 2x ženatý, ale stále to nevychází, hodně map a zkameněliny. Prý dělá výpravy do pouště, kde jsou zkamenělí žraloci a stará keramika. Asi moc nekecal, protože měl i spoustu fotek, a v Lonely Planet to opravdu psali. Z hostelu jsme vyzvedli mochily a šli na výpadovku, kde odjíždějí kolektiva směr Nazca (588m n/m). Jeli jsme se samými indiány dvě hodiny za 6S. Všude se na nás vrhají nahaněči od hostelů, jsou vytrvalí a vynalézaví, mají taktiku. Většinou znají Lonely Planet a znají ceny. My jsme si vybrali hotel, a chtěli jsme jen ukázat směr. Nahaněč říkal, že nás tam dovede, ale že on má taky hotel, že půjdeme kolem něho, a ať se tam podíváme. Mezitím se nám představil –Mike, my se taky představili. Ano, ukecal nás, máme pokoj s teplou vodou a se snídaní za 30Sol. A prý jestli poletíme nad obrazci, my že ano. Mike nám nabídl, že nám ukáže prospekty. Prodal nám let nad obrazci za 50$/1os a prý že dnes, protože zítra bude pršet. Zaplatili jsme mu, odvezl nás na letiště, pustil film a……a zmizel. Film skončil a Mike nikde. Na mě šel infarkt - 100$ v pr…..vedle nás seděli Poláci se stejným problémem – taky neviděli ani křídlo. Začali jsme se dohadovat, přišli ještě další 2 cestovatelé. Nakonec jsme šli do kanceláře a za chvíli přišel pilot (nejspíš to tedy Mike zaplatil) a že má 2 letadla- cesny po třech lidech a máme se rozdělit. Pochopitelně to nikdo nechtěl, nakonec sehnali letadlo pro 2 a 4. Létali jsme ve výšce 1-1,5 km, viděli jsme nádherně. Po 20 minutách nám začali těžknout nohy a žaludek taky nic moc. Od snídaně jsme nic nejedli a teď je kolem 16.h. Po přistání u klandru na nás mával Mike! Zavezl nás na busterminál, abychom si mohli koupit lístky do AreQuipy(68Sol/1os- Cruz del Sur- 4 Soly si nechal od cesty). Dovezl nás do hotelu, doporučil výlet na mumie, exkurzi do keramické a zlatnické dílny (10$/1os) – opět jako ovce kupujeme a ještě nám doporučil restauraci. Opravdu je velice schopný.

6.den: Ráno jdeme na snídani – teplá voda, 4 housky, lžíce zavařeniny a kousek másla. Pak vyslali paťavýho dědka, který se nás zeptal, jaký chceme džus-jugos, akorát nám neřekl, že to je už za 5Solů. V 11.00 máme výlet do keramické dílny a potom do Chauchilli – v každém hrobě sedí jedna mumie a kouká na východ slunce. Velmi působivé. Prý je našli po okolí, vyhloubili jim hroby, opatřili stříškou a přesadili je tam. Mumie byly vycpané bavlnou a mumifikované sluncem. Všude po okolí je to samej vybělenej hnát, obratel a ty vycpávky. Potom jsme jeli do zlatnické dílny, kde nám teoreticky vysvětlili, že zlato se dělá ze rtuťi. Koupili jsme nové kalhoty jako náhradu za ty ukradené, zašli na jídlo a pak se chystali na busterminál, slunce tady zapadá v 17.30 a za 15 min je naprostá tma. Společnost Cruz del Sur slibovala v buse Snack, ale nic se nekonalo, před Arequipou nás přeházeli do jiného autobusu, těžko odhadnout proč, ale byl o hodně horší a s tím jsme dojeli až na místo.