Peruánské putování v roce 2005

Deníček - 7. až 9. den

7.den: V Arequipě (2325m n/m) je opět spousta nahaněčů, ale my se nedali a taxíkem za 2 Soly jedeme do hostelu LA POSADA DEL PARQUE, ukecali jsme cenu na 30Sol/noc a bude i kávička zdarma. Na střeše mají terasu, kde se dá posedět a je nádherný pohled na zasněžené vrcholky El Miste. Vyrážíme na obhlídku, město se probouzí, krásné koloniální domy, zapadlé uličky. Jdeme do restaurace El Herraje na ulici Bolognesi, dáváme si menu za 5Sol – obrovské porce. Po o. jsme šli do ženského kláštera Monasterio Santa Catalina (25Sol), obrovský komplex budov, kuchyní, ložnicí, jeptišky tu žijí ještě dnes(jako ve středověku), ale celý fungoval do 80.tých let minulého století. Potom jsme šli do muzea na Juanitu- zmrzlou princeznu. Našli jí v roce 1995 na svahu, kde byla rituálně zavražděná, aby mohla mluvit s bohy hor. Oni jí tedy našli pod svahem, protože tam v blízkosti vybuchla sopka a obětiště na vrcholu jim ujelo. Ale oni moudře házeli dolů kameny a potom sledovali jejich cestu ve sněhu, až Juanitu našli. Vědci jsou z nálezu nadšení, protože má vnitřnosti, můžou zkoumat jídelníček, diety, oblečení a je 500 let stará. Já jsem z toho měla spíš šimrání u žaludku, zvlášť, když jsem jí viděla v tom mrazáku. Dost nás bolí hlava, už jsme přeci jenom vysoko. Poprvé ochutnáváme maté de coca.

8.den: Ráno jsme zabalili mochily, dali v hotelu do úschovy a šli do zapadlé uličky na snídani- takové malé bistro 7. cenové skupiny, otevřené do ulice. Za 2 Soly jsme měli housku, hrnek čaje, maso a talíř hranolek. Tak to jde, že. Nakoupili jsme suvenýry, jdeme zpět do hostelu a jedeme na terminál. U Sur Oriente kupujeme lístky do Puna (30Sol/1os) – jede to 6 hodin. Kupujeme Cocu a poprvé požvýkáme, no nic moc – taková sušená tráva s pampeliškama. V Punu(3830m n/m) je hrozná zima, všichni mají kulichy, rukavice a šály. V malém bistru si dáváme empanádu a nápoj Api Morado – fialová břečka se skořicí a škraloupem, je to teplé, mě to docela chutná a je to z moruší. I V hotelu je zima, spíme ve spacáku a pod dekou.

9.den: Ráno jdeme do přístavu, abychom koupili výlet na plovoucí ostrovy Uros, chce to opravdu dojít až do přístavu, tam je u mola baráček a zde jsou nejlevnější lístky (12sol/os). Titicaca je nádherné jezero, zastavili jsme na třech ostrovech, pěkně se to houpe, rákosí na ostrově šustí. Pořád musejí přidávat nové a nové rákosí, protože od spodu odehnívá. Mají postavené rákosové chýše 2x2 m, mají tam i školu, ale v noci musí být pěkná zima, ledaže by se do toho ostrova zahrabali. Odpoledne jsme jeli na pohřební věže Sillustani (36sol za oba, ale po tvrdém smlouvání, vůbec se musí hodně smlouvat), bylo to krásné, věže jsou na břehu Titicacy, ale fest do kopce, ono to vlastně až tolik do kopce není, ale těch 4000m n/m je sakra znát. Večer kupuju rukavice a prakticky je nosím po zbytek zájezdu. Zítra jedeme do Bolívie.