Peruánské putování v roce 2005

Deníček - 16. až 18. den

16.den: V noci bylo Péťovi blbě, asi z pomerančových džusů. Balíme a jedeme za 3 soly do Urubamby a pak za 1 sol do Ollantaytamba, odkud jede vlak do Aqua Calliente. O. je krásná vesnička uprostřed hor, kde se tyčí pevnost (vstup je na boleto turistiko). Mochily dáváme do úschovy na nádraží (zdarma) a lezeme na pevnost. Je to mnoho schodů, úzké pěšiny kolem skály, všude mohutné bloky kamenů. Prý je stěhovali tak, že kolem bloku navedly řeku a tím to posouvali, lom je vzdálen asi 5 km, a všude jsou poházené ty bloky, říkají jim „unavené kameny“. Přesouváme se na nádraží, všude je plno lidí, vlak má 5 vagonů, z čehož jsou jen 2 pro turisty, zbytek jsou místní, kteří nakládají pytle brambor, rýži, plata vajec, děti a ty jejich barevné uzly. Těžko jedou za 20$. Náš hrozen lidí kontroluje přepečlivě vedoucí vagonu, má seznam, škrtá, přepisuje, trhá, vlak je na místenky. V A.C. jsme hlavní atrakce večera, ubytováváme se na Plaze v hostelu Las Bromelias (40sol/noc) s vlastní koupelnou.

17.den: V 7.15 začínáme hledat stezku na Machu Picchu, je to dost složité, jde se daleko za město po silnici, kde vozí autobusy turisty (6$ jedna jízda) na MP, pak se dojde ke dvěma mostům, přejdou se a pak je už šipka nahoru. V 9.15 jsme na místě, lístek 77Sol/os. Pohled je to opravdu úchvatný, město mezi skalami. V tuhle hodinu je tady jen pár turistů, tak si všechno můžeme v klidu prohlédnout. Sluneční pozorovatelna, chrám tří dveří, třech oken, hrobka, vězení, dole se pasou lamy. Máme pěknej hlad, máme jen zbytek oříšků, protože v Lonely Planet psali, že šacujou baťohy, ale není to pravda. Zpátky jsme šli také pěšky. Odpoledne jsme si šli prohlédnout městečko a místní lázně, ale byly hrozně špinavé, protože se sem choděj mýt místní. My neplatíme, protože dáváme u vstupu obrázek Pražského jezulátka a jdeme zadarmo. Pozn.: V téhle zemi nikdy nemají drobné nazpátek. Ať se platí 10 Sol nebo 50 Sol.

18.den: Vstávali jsme v 4.45, protože u vlaku máme být v 5.15h. Dojeli jsme do Ollantaytamba, odtud kolektivem za 1,50S/os do Urubamby a za 2,50S do Cuzca. Ona ta cesta měla stát 3 soly, ale my se spletli a tvrdili mu, že jsme z Cuzca přijeli za 2, tak jak to, že teď chce 3! Byli jsme tak vytrvalí, že jsme jako jediní jeli za 2,50. V Cuzcu jsme se ubytovali v takovým chlívku na dvoře za 15S/noc. WC a sprcha přes dvůr, elektriku prej pustěj v 17h. No uvidíme. Jdeme do muzea Qoricancha, které je taky na „boleto turistico“ a večer na folklórní tance. V Cuzcu jsou dnes pouliční divadla a hned jak se někde objevíme, hned účinkující křičí na Petra :“ Hallo, Mister!“ Péťa je všude vyšší o hlavu až dvě, tak hned zaujme. Dav se otevřel, on byl vtažen, dav se zavřel a pak jsem ho již neviděla, nicméně náměstí se bavilo. Prý tam tancoval, či co. Večer, na folklórních tancích se situace opakovala, indiánka, která seděla před námi se otočila a už si ho vlekla na podium. Dnes mě dostihla Monthezumova pomsta, asi z té včerejší divné majonézy.